طراحی سه بعدی مقرنس با استفاده از نرم افزار3ds Max
در اين آموزش،نحوه مدلسازي و تکسچرينگ يک محراب مورد بررسي قرار مي گيرد.پيش ازشروع مدلسازي ، بهتراست چند تصویر از زواياي مختلف سوژه به عنوان مرجع تهيه گردد.
همچنين کمک گرفتن از نقشه هاي مدل مورد نظر در جهات مختلف در طول مدلسازي ، باعث مي شود تا کار با دقت و سهولت بيشتري دنبال شود.
برای دانلود و توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید…
براي شروع ، مطابق تصوير چند Plane درويوهاي نرم افزار ترسيم کرده و با نسبت دادن نقشه ها به Diffuse چند متريال آنها را بر روي Plane ها قرار دهيد . دقت کنيد نسبت Plane هاي ترسيم شده با نسبت طول و عرض نقشه ها بر حسب پيکسل هماهنگي داشته باشد . سپس با استفاده ازابزارهاي Move , Rotate , Scale پلين هاي ترسيم شده را مانند شکل بر يکديگر منطبق نماييد . اين Plane ها بعنوان راهنما در طول مدلسازي مورد استفاده قرار خواهند گرفت .
در صورتي که مپ ها به خوبي در ويو ديده نشوند ، وارد مسير Customize > Preferences شده در قسمت Viewports گزينه Configure Driver را انتخاب کرده ميزان Download Texture Sizeرا بر روي 512 قرار دهيد . به اين ترتيب پس از باز کردن مجدد فايل کيفيت مپ ها در ويو بهبود خواهد يافت .
ابتدا مدل قوس دهانه اين محراب را مطابق نقشه با کمک Line ترسيم نموده و آن را Extrude کنيد . شايان ذکر است که به دليل قرينه بودن اين محراب ، مي توانيد نيمي از آنرا مدلسازي کرده و در پايان با استفاده از ابزار Mirror يک قرينه از مدل در کنار آن ايجاد نماييد .
و…
تصاویر فایل: